Khamis, 7 Oktober 2010

KEM CUTI SEKOLAH BERSAMA REBUTIA

Salam
Tak kelewatan bagi uncle untuk mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua yg bergelar teman, adik2, abg2, kakak2, ibu2, bapa2. Moga ikatan antara kita dan keluarga kita semakin teguh diulit dengan perasaan hormat menghormati antara satu sama lain.

Ke mana pun langkah kita, jauh mana hijrah kita, bawaklah diri menyepi sekali pun, kita tetap memiliki keluarga yang sama. Kita tetap memiliki tanggungjawab yang sama, membela dan menjaga keluarga kita. Ikatan ini takkan putus sehingga ke alam yg kekal abadi walau apa pun sebabnya. Belajarlah menghormati sesama ahli keluarga. Masa dalam kesempitan, keluargalah tempat kita mengadu. Maka, masa kita senang bantulah ahli keluarga yg memerlukan. Bukan susah untuk kita ikat kasih sayang bersama mereka. kalau salah perbuatan kita, sekadar dengan ucapan MAAF, banyak ego boleh lebur. Kalau betul pun tindakan kita, tak salah untuk kita pohon keMAAFan. Niatkan dalam hati untuk membahagiakan ibu dan bapa kita. Susah hati dibuatnya ibu bapa kita kalau dgn darah daging sendiri pun nak bermusuhan. Bila mereka sedih, sudah tentu Allah tak redha. bukankah matlamat kita mencari BAHAGIA??. Renung2kanlah adik2 ku sekalian.

Justeru itu kepada ibu2, bapa2 serta blogger sekalian, REBUTIA CORPORATION sekali lagi tahun ini akan menganjurkan kem cuti sekolah. Fokus saya, agar anak2 tuan2 dan puan2 sekalian sentiasa menghormati dan menyayangi kalian. Selalu memohon kemaafan jika melakukan kesalahan. jadi anak yg soleh dan solehah. Kita berikhtiar dan doakan agar anak2 kita lembut hatinya. Jumpa saya dan sahabat2 saya di dalam kem ini..


Lebih Menarik, Padat dengan aktiviti, Lebih Lama dan Modul Islamik

Tiada ulasan: